Tryghed er en aftale

Den vigtigste årsag til at indgå en servicekontrakt er nok, at det er mennesker, der bruger vores produkter. Mennesker med nedsat funktion, som ofte er syge og skrøbelige. Dertil kommer, at dyre kvalitetsprodukter holder længere, når de bliver brugt og vedligeholdt rigtigt.


Med servicekontrakten følger garanti for, at det årlige serviceeftersyn udføres, og at alle bestemmelser omkring produktets sikkerhed efterleves.

Kontakt os på 80 37 37 37 eller info@botved.dk for mere information og et gratis tilbud.

Vælg det rette serviceniveau

Vi tilbyder 2 forskellige servicekontrakter, så du kan få præcis den service, du har brug for:

*Premium kræver en 5 årig serviceaftale

Bestil servicekontrakt

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Vil du vide mere om servicekontrakter

Hvorfor er en servicekontrakt en god ide?

Efter Arbejdstilsynet vedtog en ny bekendtgørelse, er stolelifte i private hjem ikke længere omfattet af denne. Det er dermed ikke længere lovpligtigt med et serviceeftersyn på stolelifte i private hjem. Hvis du har en stolelift med offentlig adgang vil denne dog stadig være omfattet af bekendtgørelsen, og det er forsat lovpligtigt med et årligt serviceeftersyn.

Men hvorfor er det en god ide alligevel at få et serviceeftersyn på sin lift en gang årligt?

Jo, for lidt ligesom når du har en bil, kører du også denne til service indimellem. Dels fordi det er leverandørens anbefaling, og dels fordi det kan forlænge din bils levetid, men ikke mindst fordi det er godt for din sikkerhed, hvis alt er kontrolleret og opdateret. Det er præcis det samme med en stolelift. Vores leverandør Stannah anbefaler forsat et årligt serviceeftersyn på din stolelift udført af en autoriseret tekniker. Både for at forlænge stolens evne til at køre dig op ad trappen, og for at opretholde sikkerheden ved at alle dele gemmengåes og skiftes såfremt det skulle være nødvendigt.

Hvad omfatter et eftersyn?

Eftersynet omfatter kontrol af bærende dele, maskineri, sikkerhedsudstyr mv. Slidte dele udskiftes hvis nødvendigt. Du vil altid modtage et tilbud med pris på udskiftning af deleinden dette udføres. Efter hvert besøg udarbejder vi en rapport, som underskrives af teknikeren.

Hvilke fordele er der ved at have en servicekontrakt?

  • Hvis du tegner en servicekontrakt med A/S A.P. Botved, kontakter vi dig automatisk, når det er ved at være tid til eftersyn af din lift. Du behøver derfor ikke at foretage dig noget.
  • Du kommer først i køen af servicetilkald fremfor kunder, som ikke har en servicekontrakt.
  • Du er garanteret besøg indenfor 48 timer ved tilkald. Weekender kan være en undtagelse.
  • Du modtager en billigere pris på eftersynet end normalprisen for kunder unden en servicekontrakt.
  • Du får 10% på reservedele, hvis der er behov for udskiftelse af disse.

Hvad koster en servicekontrakt?

En servicekontrakt koster 975,00 kr. årligt ekskl. moms (1218,75 kr. inkl. moms)

Hvor lang tid tager et serviceeftersyn?

Eftersynet tager ca. 60 min.

Hvilke typer servicekontrakter tilbyder I?

Vi tilbyder én type servicekontrakter til private kunder: “Botved D&V Forudbetalt Kontrakt” som er en drift- og vedligeholdelsesaftale. Her modtager du en faktura hvert år i januar, som du betaler forud, uanset om du skal have service i januar eller august. Herefter kører alting automatisk.

Hvordan kan jeg vide, hvornår på året mit service skal udføres?

Som udgangspunkt udføres dit serviceeftersyn i den måned, hvor din stolelift er monteret. Hvis du ikke kan huske i hvilken måned, dette skete, kan du altid kontakte vores serviceafdeling og få denne information.

Kan jeg få service uden en kontrakt?

Ja, også selvom du ikke har tegnet servicekontrakt med A/S A.P. Botved, rykker vi ud og giver dig et tilbud på en reparation på stedet.

Sidder du tilbage med spørgsmål, som ikke er besvaret, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 80373737.

Maksimal driftssikkerhed med minimale udgifter.

Botveds lifte er produceret til at køre problemfrit i mange år. Du skal blot sørge for, at din lift får den nødvendige vedligeholdelse, og det sikrer du nemmest og billigst med en Botved servicekontrakt.

Hos Botved kan du tegne servicekontrakt på:

  • Samtlige lifte installeret af Botved
  • Såvel vores egne lifte som andre mærker/leverandører
  • Nyinstallerede lifte samt ældre

Du får en række kontante fordele med en Botved servicekontrakt:

  • Maksimal driftssikkerhed
  • Hurtig reparation – altid til rådighed
  • Tekniske eksperter, der kender dit udstyr
  • Nyeste teknologi og effektive processer

Kontakt os på telefon 80 37 37 37og hør hvilken servicekontrakt, der vil give dig flest fordele!

Vores dedikerede personale hjælper dig med at finde den helt rigtige vedligeholdelsesaftale og tidsplan for din lift.

  • Servicechef

    Rikke Hindsholm

    Solid garant for kvalitet, kundetilfredshed, glade medarbejdere og sund driftsøkonomi

  • Service koordinator

    Sussie Nielsen

    Ekspert i logistik, geografi, samarbejde og service til tiden.

Få Danmarks bedste garanti og serviceplan

Med en Botved servicekontrakt er du sikker på, at din lift er i gode hænder og bliver efterset og vedligeholdt efter alle lovmæssige krav. Vores serviceteknikere kender dit produkt til fingerspidserne, og de videreuddannes løbende, så de altid er i stand til at udføre opgaverne effektivt og korrekt.

Det første år efter installationen af din nye lift er du dækket af vores generelle garanti, der også omfatter et servicebesøg. Når garantiperioden udløber, kan du i stedet dække dig ind med en servicekontrakt.

Hvad sker der, når du ikke længere har brug for din lift?

Så hjælper vi dig med at opnå den bedst mulige løsning – uanset om det betyder, at vi fjerner eller bortskaffer din lift, flytter den til en anden ejendom eller køber den tilbage. Sammen finder den ordning, der passer til dine behov.

Ring mig op

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.